tisdag 2 september 2008

Skokartonger i lyx förpackning.

























En beroende framkallande hobby. Jag tigger skolkartonger och tapeter, köper tapetklister och sätter sedan igång. Det är jättekul att mixa olika färger och mönster och se de fina lådorna växa fram. Det blir skolådor i mängder. Jag har delat med mig till mina kompisar som inspirerats att göra egna. Kanske blir det höstens "syjunta". För att veta vilka skor man har där i eller vad man nu vill förvara köper jag dubbelt sifferregister (små små runda med nummer på), det ena nummret sätter jag på lådan och ett likadant på ett papper(register) sedan skriver jag vad som finns i lådan. Jag har även givit bort presseter i lådor med  mönster som passar mottagaren.
Kram Annika

11 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Så snyggt och vilken bra idé! kram

På andra sidan väggen sa...

Lådorna blir jätte fina! Jag har samlat skokartonger länge för att göra nåt liknande men aldrig kommit till skott. Det kanske är dags nu....

Kram,
Ann

Karin Lindström sa...

Hej Annika!
Jag har väntat på dessa bilder så jag får se alla dina underbara kartonger. Åh, så härligt det ser ut med alla läckra tapeter. Jag är så glad för mina ska du veta. Jag ska visa dom snart när jag hittat platsen, eller kanske rättare sagt börjat måla!!!
Många kramar
Karin

Vardagstugg sa...

Men så snygga dom blev! Måste vara trevligt o kika in på hyllan när det är så fint!

Trevlig kväll/Annelie

H A N N A S - F O R M sa...

Hej Annika!

Här är en till som samlar fina kartonger...men jag måste ju erkänna att dina är ett strå vassare.Visst är det bra att sortera i! Barnen slog in varsin låda i somras och samlade sina sommarminnen i...

Ha det gott vännen!

KRAM fråm en förkyd "Hadda"

MARIA sa...

WOW, Annika I am impressed. Tack! Ska absolut göra som du så det blir någon ordning. Hoppas att det bli busväder så jag slipper gå ut. Hur ska jag annars hinna?

Kram Maria

Anonym sa...

Åhh vad härligt!! Jaha..nu skall här jagas skolådor!! :-)

lottens vita och gröna sa...

oh så snyggt, genialt och så carrie! hon i sex in the city, min idol med alla skolådor! dina är ju dessutom vackra!
varmkram lotten

Tidsmästarinnan sa...

myyyycket snyggt!
Är det väldigt pilligt att få det sådär fint? jag minns med fasa alla böcker man skulle slå in i papper i skolan, fast efter ett tag fick man väl in knycken lite mer... :-)

Du har en liten sak att hämta inne hos mig!
Ha en mysig helg
önskar
Susanne

My White Cottage sa...

Hej där!

Hittade hit via din utmaning att visa upp sina kökshyllor. Sent om sider har jag nu tagit mig an den utmaningen! :)

Din blogg är verkligen superfin och jag är så glad att jag har hittat hit!

Önskar dig en fin helg!
Kramar Jenny

Anonym sa...

Vad fint... ska genast börja samla på mig lite skolådor :)